Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Korendo Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Temat
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Alalia
(1)
Autyzm
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Jąkanie
(1)
Logoterapia
(1)
Metoda Krakowska
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 471-482.
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? ; 1. Od narzędzia do symbolu ; 2. Źródła komunikacji językowej ; 3. Rozwój pisma ; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka: 1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy ; 2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych ; 3. Formowanie się dominacji stronnej ; 4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu ; 5. Rola języka w rozwoju poznawczym ; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych: 1. Wyjaśnienia terminologiczne ; 2. Koncepcje behawioralne ; 3. Koncepcje neopsychoanalityczne ; 4. Koncepcje humanistyczne ; 5. Jatrogenne techniki terapii ; 6. Teoria umysłu ; 7. Deficyt uwagi ; 8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie ; ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych: 1. Podstawy teoretyczne ; 2. Rozwiązania praktyczne. II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych: 1. Bilingwizm i wielojęzyczność ; 2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy ; 3. Wady wymowy ; 4. Zagrożenie dysleksją ; 5. Jąkanie dziecięce ; 6. Alalia ; 7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera ; 8. Afazja dziecięca ; 9. Afazja u dzieci ; 10. Zaburzenia słuchu ; 11. Zespół Downa ; 12. Zespół Aspergera ; 13. Autyzm ; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?: 1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych ; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską: 1. Neuroplastyczność układu nerwowego ; 2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się ; 3. Uczenie się a rozwój ; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej: 1. Stymulacja słuchowa ; 2. Komunikacja niewerbalna ; 3. Technika komunikacyjna - dialog ; 4. Programowanie języka ; 5. Dziennik wydarzeń ; 6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania ; 7. Terapia funkcji wzrokowych ; 8. Stymulacja funkcji motorycznych ; 9. Wybór dominującej ręki ; 10. Rola zabawy w kształtowaniu języka ; 11. Stymulacja lewej półkuli mózgu ; 12. Kształtowanie zachowań społecznych ; 13. Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe ; 14. Stymulacja pamięci ; 15. Ćwiczenia kategoryzacji ; 16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego ; 17. Logoterapia ; 18. Metoda Krakowska - dane statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 310-[325].
W monografii zawarte zostały informacje o syndromie Aspergera ujmujące zagadnienie przede wszystkim z perspektywy neurobiologicznej, która wyznaczając właściwe kierunki poszukiwań, wciąż nie daje jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o przyczyny dysfunkcji. Uwzględniono również aspekt medialny, kierujący poglądy na temat zaburzenia w świadomość użytkowników mass mediów. Zawarta w publikacji charakterystyka dotychczasowych metod diagnozy zaburzenia pozwoli czytelnikowi zrozumieć przyczyny trudności w formułowaniu rozpoznań zespołu Aspergera. W części empirycznej prezentuję jakościową metodę diagnozy zaburzenia, pozwalającą na uwzględnienie i stosowanie oceny stopnia dysfunkcji poszczególnych obszarów poznawczych. Szczególne miejsce w rozprawie zajmuje charakterystyka zachowań językowych, uznawanych przeze mnie za jeden z podstawowych i wysoce diagnostycznych objawów opisanego zaburzenia. Ostatnią część pracy stanowią propozycje oddziaływań terapeutycznych, dedykowane rodzicom, nauczycielom i terapeutom dzieci z zespołem Aspergera z nadzieją, że moje wieloletnie doświadczenie terapeutyczne ułatwi pracę praktykom i przyczyni się do poprawy funkcjonowania dzieci i młodzieży z ZA. [niegrzecznedzieci.org.pl, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej